שנת הסטאז’ -התשובות לכל השאלות

תהילה ליליאן, סמינר הקיבוצים

 

כניסה לשנת הסטאז’ יכולה להיות מבלבלת מאוד.

מה עושים/ות קודם? לחפש עבודה? לפתוח תיק במשרד החינוך? להרשם לפורטל עובדי ההוראה?

כדי לעשות את התהליך קל ופחות מבלבל אספנו עבורכם/ן, סטודנטים/ות ובוגרים/ות מידע שימושי, לפי שלבים, ומקורות מידע בהם תוכלו להיעזר כדי לענות על כל השאלות הפתוחות.

רגע, רגע. לפני הכל: מהי שנת הסטאז’?

שנת הסטאז’, או שנת ההתמחות, הינה השנה הראשונה אחרי לימודי ההוראה בה נקלטים/ות במערכת כדי להשלים את ההכשרה כמורים/ות וגננים/ות ולקבל את רישיון ההוראה. כדי לקבל את רישיון ההוראה עלינו להשלים מינימום ⅓ מתוך משרה מלאה במשך חצי שנה לפחות מתוך שנת הלימודים.

מה עושים קודם? סיימתי ללמוד. מה עכשיו?

בתור רג”ביסטים/ות עלינו להשתלב לשנת התמחות בשנה לאחר סיום הלימודים, או בשנה לאחריה, לכל המאוחר.

שלב ראשון – מחפשים עבודה.

חפשו בית ספר או גן המדבר אליכם/ן, מתחבר לגישה החינוכית שלכם/ן ופנו אליו. נסו לחשוב מה יתאים לכם/ן בשנת ההוראה הראשונה, משרה מלאה או פחות מכך? האם תרצו להיות מורים/ות מקצועים/ות או מחנכים/ות? לאחר שבידיכם/ן התשובה, צרו קשר עם בתי הספר השונים ובדקו אם יש משרות פנויות לסטאז’ בשנת הלימודים הבאה. תוכלו להרשם לפורטל עובדי ההוראה ולהיעזר בו כדי למצוא משרות פנויות ולקבל הצעות ממוסדות שונים המחפשים לקלוט מתמחים/ות.
במידה וישנם קשיים במציאת משרת הוראה מתאימה – צרו קשר עם רכזות ההשמה והקליטה ברג”ב ו/או עם איתן שוורץ, מרכז התמחות ברג”ב במייל eithan6@walla.co.il.

לאחר הפניה לבית הספר/הגן תתבקשו להגיע לראיון עבודה ולפגישה עם המנהל/ת.

שלב שני – התקבלתי! מה עושים עכשיו?

נפלא! כעת פונים לפתוח תיק עובד הוראה מקוון במשרד החינוך. איך עושים זאת? נכנסים לקישור, כל הפרטים מופיעים בו.

שלב שלישי – בוחרים/ות סדנת סטאז’.

במהלך שנת ההתמחות ישנו מערך שנועד לתמוך במתמחה בתוך המוסד בו מתמחים/ות וגם במוסדות המכשירים, המכללות. סדנת סטאז’ היא חלק ממערך התמיכה העומד לרשותנו הבוגרים/ות בשנת ההתמחות, בנוסף למורה/גנן/ת חונך/ת במוסד ההכשרה. את סדנת הסטאז’ ניתן לעשות במכללה בה למדנו והוכשרנו או בכל מכללה ואוניברסיטה המכשירה להוראה. (סדנת הסטאז’ במכללה בה למדנו היא חינמית, לעומת במוסד אחר, בו נצטרך לשלם כדי להשתבץ אליה).
הסדנה נועדה להמשיך את הליווי הרגשי והמקצועי תוך כדי שנת ההתמחות, על ידי מענה של מדריכ/ה פדגוגי/ת, המלווה קבוצה של מתמחים/ות. לסדנת הסטאז’ יש להרשם באוגוסט במוסד בו בוחרים/ות, לאחר השיבוץ לסטאז’ במוסד אליו התקבלתם, ולאחר פתיחת תיק עובד הוראה מקוון.

לאחר ההרשמה לסדנת הסטאז’ יש למלא ‘טופס אישור מסגרת’ המציין את המוסד בו מתקיימת סדנת הסטאז’. הטופס נמצא באתרי המכללות השונים, ובמידה ונרשמתם/ן לסדנת סטאז’ באחת האוניברסיטאות, יש למלא את הטופס המקוון בקישור הבא.

שלב רביעי – פגישה עם מנהל/ת המוסד והחונך/ת המלווה

בנוסף לסדנת הסטאז’ המפגישה אותנו עם מתמחים עמיתים הליווי הרגשי והמקצועי מתקיים גם בתוך המוסד בו תתמחו, וי/תוצמד לכם/ן מורה/גנן/ת חונך/ת שעבר/ה הכשרה לחונכות, שילוו אתכם/ן ויעריכו אתכם/ן במהלך שנת ההתמחות.

הליווי של חונך/ת נועד להעניק מענה לשאלות מקצועיות, פדגוגיות, ארגוניות ולהיות כתובת להתייעצות במהלך השנה הראשונה.
בנוסף לליווי החונך/ת וסדנת הסטאז’ – גם ברג”ב ממשיכים/ות ללוות אתכם/ן נציגי ההשמה והקליטה בכל מכללה וגם רכזות הקליטה וההשמה האיזוריות והארציות של רג”ב. תוכלו ליצור איתן קשר במיילים הפרטיים שלהן:

אורלי אלכסנדר – orlyalexander@gmail.com

הילי כגן – hilcha@gmail.com

מורן מיטב – Moran.meitav@gmail.com

לכל פניה לעזרה, תמיכה, ליווי, או שאלות מוזמנים/ות להתחבר אלינו בקבוצת הפייסבוק של ראשגה, ובכתובת המייל שלנו – Roshga@regev.org.il.

בהצלחה בסטאז’!

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הירשמו לקבלת עדכונים וכתבות